ZŠ Mnichovická, Kolín > Školní akce > Projekty > Geometrická tělesa ve 2. a 4. ročníku

Osahat si geometrická tělesa není špatné. Děti se hravou formou seznamují s 3D prostorem, zjišťují vlastnosti jednotlivých těles (zda se koulí či překlápějí) nebo si mohou spočítat a osahat, kolik má dané těleso vrcholů, stěn či hran.

Ve 2. ročníku si děti tělesa navíc pouštěly z tzv. hnědých schodů (Montessori aktivita) – to je bavilo asi nejvíce, vnímaly u toho rychlost těles, směr jejich pohybu, ale také zvuk. Pozorovaly u toho, jak se tělesa chovají (např. kužel se vždy stočí na jednu stranu atd.).

Žáci 4. ročníku naopak u geometrických těles zapisovali počet vrcholů a také zjišťovali, jakou stěnu tělesa mají (na jaký podstavec je můžeme postavit – zda to bude trojúhelník, čtverec, kruh či obdélník).

Těles bylo celkem deset – krychle, kvádr, trojboký jehlan, čtyřboký jehlan, trojboký hranol, koule, elipsoid, ovoid, kužel, válec.