Takhle vypadá nácvik psaní dle pedagogiky Maria Montessori. Děti pracují se smirkovými písmeny, která obtahují dvěma prstíky. Hmatová písmena jsou vyobrazena na hladkém povrchu, přičemž písmena jsou nastříkaná smirkovou hmotou – tedy jejich povrch je drsnější a děti si skrze smyslovou výchovu (hmat) lépe zapamatují jednotlivé tahy písmen.
Po obtahování smirkových písmen následuje psaní do krupice. Nejdříve používáme opět jen dva prstíky, posléze přistoupíme k psaní dřevěnou tužkou. Je dobré, pravidelně trénovat špetkový úchop (používáme ukazováček, prostředníček a palec), pro správné držení tužky. My jsme tentokrát trénovali pomocí sypání krupice – použitím těchto tří prstíků (jako když cukrujete či solíte).
V úvodu každé hodiny (před nácvikem psaní) probíhá tzv. prstíková gymnastika, kde si rozcvičujeme jednotlivé prstíky (v tomto případě jsme využili hru s papírem – napodobovali jsme déšť).